2.9 References (การอ้างอิง)
2.9.2 การใช้ภาษาการอ้างอิงในเนื้อหา
25.05.2010

การอ้างอิงในส่วนการเขียนทบทวนวรรณกรรมหรือเอกสารและงานวิจัยที่เกี่ยวข้อง หรือส่วน การอภิปรายผลการวิจัย
การอ้างอิงอาจใช้วิธีอ้างอิงจากกว้างสู่เฉพาะเจาะจง จากไกลสู่ใกล้ โดยวิธีการต่อไปนี้

  1. เขียนข้อมูล ประเด็นที่นำเสนอก่อนตามด้วยผู้เขียนที่ให้ข้อมูลนั้นๆ   

ตัวอย่างที่ 1
The accumulating evidence indicated that higher performing schools function as learning organizations (Fullan, 1995; Silins, Muford, & Zarins, 2002). 

        
การอ้างอิงในวงเล็บใส่นามสกุล เครื่องหมาย comma ตามด้วยปีของงานนั้น หากอ้างหลายเล่ม ใช้เครื่องหมาย comma คั่น   ระหว่างผู้เขียนใช้เครื่องหมาย semi colon (;)คั่น

ตัวอย่างที่ 2
การอ้างอิงงานโดยสรุปประเด็นไว้ข้างต้นแล้วตามด้วยงานที่มีเนื้อหาตามที่แสดงในประเด็นนั้น ๆ
Of the existing studies investigating Asian international graduate students’ experiences in US classrooms, many are survey-based (Chapman, Wan & Xu, 1988; Kao & Gansneder, 1995; Light, Xu, & Mossop, 1987; Liu &Kuo, 1996; Xu, 1991).

          

2. อ้างชื่อผู้เขียนก่อน  และอ้างเพิ่มเติมตอนท้าย

Louis (1994, 2006) argued that schools capacity for innovation and reform relies on their ability to collectively process, understand, and apply knowledge about teaching and learning( see also Kruse, 2003; Marks & Louis, 1999).
               

3. แทรกอยู่ระหว่างข้อความ

The finding is consistent with Cumming’s (1990) study, which indicates that L2 proficiency was not associated with the metalinguisiticthinking while composing in L2.

Back <<-----

Next ----->>