2.7 Results
2.7.2.3 การเขียนบรรยายเกี่ยวกับสถิติ
2.7.2.3.4 การแสดงสถิติด้วยภาพ (visuals)
(3) การอธิบายโมเดล (models)
3.1 ตัวอย่างการอธิบายโมเดลที่ได้จากการศึกษาวิจัย
Figure 6.1: A tentative model shows the relationship among learner autonomy, learning strategies, and interaction with self-instructional materials in a distance learning context.
The qualities of being autonomous distance language learners are central to the learning process; they are the internal qualities within learners themselves such as willingness to accept responsibility in learning, awareness of the learning process, initiative and creative use of strategies; and some of the specific qualities emerged in this study covering self-diagnosis, self-reliance, self-management, being persistent, and self-monitoring/preparation. Utilising these qualities, distance language learners employ learning strategies, either cognitive, metacognitive, or socio-affective, to interact with self-instructional materials, and other elements in distance learning such as tutorials and problem solving within the context of distance language learning. The learning occurs when learners interact with self-instructional materials, in tutorials, or in solving problems. How learners interact with learning (at a distance), tutorials, and problem solving also suggests the degree of learner autonomy within the learners themselves.
3.2 ขั้นตอนและสำนวนภาษาอังกฤษที่ใช้ในการการเขียนบรรยายโมเดล
- อธิบายภาพกราฟิก ว่าแสดงความหมายอย่างไร
- อธิบายความสัมพันธ์ระหว่างองค์ประกอบต่าง ๆ
โครงสร้างของบทความ
การเขียนส่วนต่างๆ ของบทความ
- Title
- Author(s)
- Abstract
- Introduction
- Literature Review
- Methodology
- Results
- Discussions
- References
- Appendices