2.8 Discussions and conclusions
2.8 Discussions and conclusions (สรุปผลการวิจัย อภิปรายและข้อเสนอแนะ)
ความสำคัญ | การใช้ภาษา |
7. เขียนนัยยะของงานวิจัย (implication) ที่ได้มาจากการสรุปนัยยะทั่วไป (generalization)
การเขียนแสดงนัยยะของการวิจัยอาจกล่าวถึงด้านต่าง ๆ เช่น ทางทฤษฎี (theoretical implication) ทางการสอน (pedagogical implication) และควรเป็นสิ่งที่สามารถปรับใช้ได้ทั่วไป
- ใช้ present and modal / tentative verbsในการเขียนแสดงนัยยะ
It appears that…
Learners most likely perceived …
This is probably because …
ตัวอย่าง
The main finding with regard to pedagogical implications is that explicit correction on the whole is more effective than implicit correction with one caveat: that is, explicit correction seems to work very well for morphological and not so well for syntactic features. The main implication of this study is that teachers in the context of communicative activities should not be apprehensive about using explicit correction (i.e. providing metalinguistic information)… Moreover, teachers should be aware that the type of error that needs corrections also plays a crucial role in the effectiveness of explicit and implicit correction.
โครงสร้างของบทความ
การเขียนส่วนต่างๆ ของบทความ
- Title
- Author(s)
- Abstract
- Introduction
- Literature Review
- Methodology
- Results
- Discussions
- References
- Appendices